תנועה וחניה

מערכת הסעת המונים - רכבת ישראל ונתיבים מהירים

מערכת הסעת המונים - רכבת ישראל ונתיבים מהירים

קרדיט: לביא תצלומי אוויר 
פרויקט הנתיבים המהירים, המבוצע על ידי משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, הוא פרויקט הסעת המונים ייחודי ולאומי שנועד לאפשר הגעה מהירה בתחבורה ציבורית ושיתופית למוקדי התעסוקה במטרופולין תל אביב-יפו ורמת גן.
לאורך נתיבי איילון וכביש החוף ייסללו נתיבים ייעודים לתחבורה שיתופית וציבורית שלא על חשבון הנתיבים הקיימים.
לאורך הנתיבים הייעודים יהיו כ-120 קילומטר, בתוואי שבין ראשון לציון דרך תל אביב-יפו ועד נתניה, בהם ייסעו במהירות ממוצעת של כ-70 קמ"ש, גם בשעות העומס.

במסגרת הפרויקט ייבנו, בשולי המטרופולין, בראשון לציון ובשפיים, שני חניוני ענק הגדולים מסוגם בעולם, שיכילו כ-11,000 מקומות חניה, לצד מערכת שאטלים חשמליים וחינמיים שיסעו בנתיבים הייעודים בתדירות גבוהה לשישה מוקדי תעסוקה בתל אביב-יפו.

חשוב לציין, שביולי-אוגוסט 2022, נפתחו יותר מ-11 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית למשתמשי הדרך באיילון צפון ודרום כחלק מפרויקט הנתיבים המהירים. במקטע שבין מבוא איילון ועד מחלף השלום לכיוון צפון, ובכיוון השני, ממחלף השלום ועד מחלף וולפסון, שמתחבר לפיצול בין כביש 20 לכביש 1. 

לצד הפרויקט בנתיבי איילון ובכביש החוף, מקודם פרויקט נוסף בכביש 5, ממחלף גלילות ועד למחלף קסם, שבו יסללו נתיבים ייעודים. במסגרת הפרויקט ייבנו שלושה חניוני ענק "חונים ונוסעים": במחלף מורשה, במחלף התקווה ובמחלף גלילות שיכילו כ-15,000 מקומות חניה.

לוחות הזמנים של הפרויקט:
כביש 5 - מצוי בהליכי תכנון וסטטוריקה
כביש 20 וכביש החוף - בשנת 2024 יפתח חלקו הדרומי של הנתיב הייעודי בנתיבי איילון, ממבוא איילון בראשון לציון ועד מחלף השלום. בשנת 2025 יפתח חלקו הצפוני בכביש החוף ובנתיבי איילון ממחלף השלום ועד נתניה, לצד פתיחתם של שני חניונים "חונים ונוסעים" בראשון לציון ובשפיים ומערכת השאטלים.​


נתיבים מהירים באתר נתיבי איילון >>

לצפייה במפת הנתיבים המהירים, בחלוקה למקטעים >>

{{ im.imageGalleryClient.title }}

תכנית פיתוח רכבת ישראל

קרדיט: נועה גוטמן 
 
רשת הרכבות הארצית המחברת היום כ-70 תחנות ברחבי המדינה, מסיעה עשרות אלפי אנשים בכל יום ל-4 התחנות הקיימות בתל אביב-יפו:
ההגנה - בסמוך לתחנה המרכזית.
השלום - בסמוך למרכז התעסוקה הארצי ובקרבת הקו האדום.
ארלוזורוב - סבידור הנה התחנה העמוסה בישראל. בעתיד תתחבר לקו האדום והסגול של הרכבת הקלה.
האוניברסיטה - מרכז הירידים עם חיבור לקו הירוק ולאוניברסיטה. 

כדי להביא את הנוסעים הרבים למרכז מטרופולין תל אביב, רשת הרכבות הארצית מבוססת כיום על שלוש מסילות העוברות ברצועת האיילון. המסילה הרביעית, שאת עבודות ההכנה אליה התחילו בשנת 2019, עתידה לפעול בשנת 2026 ולהגדיל את מספר הרכבות מ-17 ל-23 רכבות לשעה, לכל כיוון.
בנוסף לכך, מקדמת המדינה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, תכנון של שתי מסילות תת-קרקעיות (5 ו-6), העתידות לחבר בין המטרופולינים הגדולים (ירושלים, באר שבע וחיפה) באמצעות רכבות הנוסעות במהירות של 250 קמ"ש. צמד המסילות הללו יגדיל את תדירות הרכבות באיילון ל-34 רכבות בשעה, כלומר רכבת בכל פחות מ-2 דקות.
לצד קידום מסילות הברזל, בקרוב עתידה המדינה לסיים את עבודות חשמול המסילות באיילון. ולבסוף, תחנות הרכבת עצמן - המקומות בהם הנוסעים פוגשים את העיר ואת אמצעי התחבורה המשלימים. בתחנות תל אביב-יפו מקודמות תכניות לשיפור הנגישות וליצירת טרמינלים מטרופולינים נרחבים, בדגש על יצירת מענה נוח ומזמין לנוסעי התחבורה הציבורית, להולכי הרגל ולרוכבי האופניים.


אז מה הסטטוס?

בימים אלה מתקיימות עבודות בפארק אריאל שרון כדי לאפשר צמצום של תעלת האיילון, לצורך הוספת מסילה. בנוסף, הסתיימו עבודות החשמול באיילון עד לסבידור, וכעת ממשיכות צפונה לכיוון הרצליה.

פרויקט המסילה הרביעית באיילון

{{ pb.phoneBookClient.title }}

{{item.headerStr}}

{{ item.LinkTitle.Value }}

{{item.Manager.Caption}}:

{{item.Manager_position.Caption}}:

{{item.phone1.Caption}}:

{{ item.phone1.Value }}

{{item.phone2.Caption}}:

{{ item.phone2.Value }}

{{item.phoneHours.Caption}}:

{{item.calculatedFax.Caption}}:

{{item.FullAdress.Caption}}:

{{item.addresscomments.Caption}}:

{{item.officeHours.Caption}}:

{{item.postAddress.Caption}}:

{{item.email.Caption}}:

{{item.messages.Caption}}:

{{item.Website.Caption}}:

{{item.DirectForm.Caption}}:

{{item.longURL.Caption}}:

שירותי המרכז:

{{ item.servicesProvided.Value }}

טפסים מקוונים:

{{item.AccessibilityCoordinator.Caption}}:

{{item.CoordinatorPhone.Caption}}:

{{item.CoordinatorEmail.Caption}}:

{{item.Accessibility.Caption}}:

{{item.accessibilitysetting.Caption}}:

{{item.AccessibilityNotes.Caption}}:

חזרה לתחילת העמוד