{{ item.title }}
{{ item.dailyValue }}{{sea.CheckDisplay(item.extraDailyValueNotation) }}
על פי סעיף 324 לפקודת העיריות, העברת זכויות בנכס מותנית בהצגת תעודה מהעירייה המופנית לרשם המקרקעין, לפיה כל החובות של בעל הנכס ביחס לנכס שולמו במלואם לעירייה.
תעודה זו היא תנאי להסדרת הליך רישום הבעלים ברשם המקרקעין (טאבו), ותוקפה הוא עד שנה מיום תשלום אגרת טאבו, בתנאי ששולמו מלוא החובות לעירייה כאמור.
בדף זה מרוכז כל המידע אודות תהליך קבלת התעודה לרשם המקרקעין וכל הנדרש במסגרתו.
** נוטלי משכנתאות, לצורך רישום המשכנתאות ברשם המקרקעין (טאבו) החל מ–1.6.23 לא תידרשו להמציא אישורים של הרשויות המקומיות בגין העדר חובות, בהתאם לתיקון חקיקה.
על מנת שנוכל להנפיק תעודה זו, עליכם להגיש את המסמכים כמפורט מטה ולשלם את אגרת התעודה.
לאחר מכן נבדוק כי כל התשלומים בגין הנכס ובכללם: ארנונה, אגרות והיטלים לרבות היטלי השבחה, וכן מים וביוב (עד 31.12.2009), סולקו במלואם.
במסגרת הטיפול בבקשה, ייתכן שתבוצע ביקורת בנכס לצורכי ארנונה ותידרש השלמת מסמכים.
לפניכם הנחיות ודגשים להגשת בקשה מלאה ותקינה.
הנפקת התעודה לרשם המקרקעין (טאבו) מתבצעת באגף הגבייה - מוקד טאבו והחזרים.
את הבקשה אפשר להגיש באחד מהערוצים שלהלן:
אנא הקפידו לציין בבקשה:
שימו לב שהנכם מציינים על גבי הטופס את מספר חשבון הלקוח (ארנונה) ואת התאריך של מסירת הנכס (החזקה).
לאחר בדיקת המסמכים שהגשתם, יישלח אליכם מסרון להשלמת מסמכים במידת הצורך או לתשלום האגרה.
סכום האגרה עומד על 128.60 ש"ח (נכון ל-1 בינואר 2025), ויגבה לפי מספר החלקות או תתי חלקות - הגבוה מבניהם.
בסיום הטיפול, התעודה תישלח באמצעות דואר אלקטרוני או דואר ישראל, בהתאם לבקשתכם, ותוכלו להמשיך את תהליך העברת הזכויות אצל רשם המקרקעין.
1. הדפיסו את טופס בקשה לקבלת תעודה לרשם המקרקעין להעברת הזכויות בנכס
2. מלאו אותו בקפידה ורשמו עליו ''לצורך איתור חובות" ואת מספר חשבון הלקוח (ארנונה).
3. שלחו את הטופס המלא לאגף הגבייה באחת הדרכים שלהלן:
בתום הבדיקה, העירייה תפיק מכתב המרכז את החובות שנותרו לבעל הנכס ביחס לנכס בגין: ארנונה, היטל השבחה, אגרות והיטלי פיתוח וכדומה, וכן מים וביוב [עד 31/12/2009].
המכתב יישלח באמצעות דואר אלקטרוני או דואר ישראל, בהתאם לבקשתכם.
אם צורפו למכתב שוברים - יש לשלמם מיד.
אם לא התקבל שובר או נדרש בירור נוסף - יש לפנות ליחידה המטפלת להמשך טיפול (ראו פרטי קשר של היחידות בטבלה מטה).
ניתן להגיש בקשה להארכת תוקף התעודה באחת מהדרכים שלהלן:
התעודה המחודשת תימסר רק לאחר סילוק כל חובות הארנונה עד תאריך תוקף התעודה המחודשת.
הטיפול בבקשה אורך כ-2 ימי עבודה מיום תשלום האגרה. בסיום הטיפול, התעודה המחודשת תישלח באמצעות דואר אלקטרוני או דואר ישראל, בהתאם לבקשתכם.
{{ item.phone1.Value }}
{{ item.phone2.Value }}
{{ serv.LinkTitle.Value }}
{{item.CoordinatorEmail.Value}}
שימו לב - אין מענה למשוב זה. אם ברצונכם במענה, אנא פנו באמצעות טפסי צור קשר.